torsdag den 27. juni 2013

Giveaway - how to do ???

Bum bum... utroligt så meget tid jeg lige pludselig bruger på at tjekke min mail. Tjekker konstant for at se, om der ikke er kommet bare en lille ordre på min nye webshop (og bliver en lille smule mere skuffet for hver gang) Havde ikke regnet med at det ville vælte ind med ordre, men bare en lille bitte én, havde jeg nok håbet på...


Men når jeg så tænker over det, så er det jo nok ikke så mærkeligt. Har jo ikke gjort noget som helst for at blive set, syntes faktisk det er lidt utrolig at hele 4 personer følger min blog.

Jeg er derfor begyndt at overvejer en give away. Selvfølgelig for at gøre lidt reklame for mit tøj og skaffe mig nogen flere læsere....
Om det skal være et sæt jeg på forhånd vælger ud, eller om vinderen selv må vælge et stykke tøj på shoppen, det har jeg ikke helt besluttet endnu.


Har researchet lidt på, hvordan man laver en giveaway. Fandt en fin vejledning her hos BellaDotte.
Men hvordan i hele hule h... holder man styr på hvem der har hvilke lodder og hvor mange???
Er der nogen der har et fif eller 2 ???


Giveaway - how to do ???


9 kommentarer:

  1. Hvis det var mig, der skulle lave en give-away og brande mit mærke lidt, så ville jeg nok forsøge at alliere mig med en blog, der har din målgruppe som læsere :-)

    Altså henvende dig til en blog med mange læsere, og høre om de kunne tænke sig at afholde en give-away, hvor man kan vinde noget af dit fine tøj :-) Det vil formentlig give din webshop noget mere trafik.

    Synes man ser jævnligt på blogs rundt omkring, at det foregår sådan :-) Derudover behøver det jo ikke at være noget med antal lodder, men bare at man skriver en kommentar til et indlæg, og at der så trækkes lod blandt de deltagende :-)

    Held og lykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert tage op til overvejelse...
      men jeg vil også gerne have flere faste læsere, og det kan jeg vel ikke forlange når en anden afholder giveaway'en???

      Slet
    2. Det var da så lidt!

      Det er klart.. Man kan vel snakke lidt med den blogger, som man gerne vil allierer sig med og aftale hvad man skal gøre for at deltage. Det kan vel godt være både at kommentere på indlægget om konkurrencen samt at blive fast læser hos dig?

      Jeg faldt lige over denne konkurrence: http://by-bak.blogspot.dk/2013/06/no-0581-vind-plakat-fra-ditte-marie.html og det kunne da måske være en idé at gøre noget lign, hvis du har en facebookside eller alternativt at man kan få ekstra lodder ved at blive fast læser via Bloglovin eller lign : D

      Synes iøvrigt også at skrifttypen passer godt herind!

      Mvh. Mille.

      Slet
    3. Tak, det var også en smart måde at gøre det på...
      Har ikke en facebook side endnu, men skal helt sikkert have oprettet en på et tidspunkt :)

      Mvh. Marie

      Slet
  2. Smileys ser altså lidt sjove ud med den skrifttype, som du anvender på siden. Det er ligesom om det ene øje forsvinder.. Nævner det bare, så du ikke undrer dig over hvad det er for nogle mærkelige tegn, jeg har lavet : D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ved godt smileys ikke duer her, men kan sagtens tyde dine ;)
      Det irriterede mig lidt i starten, men syntes skrifttypen er pæn og passer til stilen, så har ikke lyst til at ændre den.

      Slet
  3. Hvis du vælger at lave en give away her på din egen blog først, kan du også få den på den blog som hedder: Giveaway i Blogland, så bliver den hurtigt spredt. Det er Helle som også har Belladotte, der administrerer den.... og sørg for at give maange lodder til dem som vil dele din give away på deres egen blog, med brug af foto!!

    Når give awayen slutter, må du i gang med det store tællearbejde, eller du kan notere undervejs og give dem der deltager numre løbende. Eventuelt svare hver enkelt...*Du har fået lodderne nr. 17-23* - det er ikke så slemt ; ) Prøv det!! Jeg har slv haft flere give aways, du kan jo snuse til dem på min blog. Jeg har fået mange læsere og kunder på den måde tror jeg ; )

    Rigtig meget held og lykke!!!!

    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Et andet råd: Fjern det der med at man skal skrive en kode ind for at kommentere på bloggen, det er vildt irriterende, og måske afholder det nogen fra at smide en kommentar ; )

      Slet
    2. Tak for dit svar, der skal helt sikkert holdes en giveaway på en eller anden måde.
      Har godt set den der 'Giveaway i blogland', hende vil jeg selvfølgelig kontakte. Det må være den hurtigste måde at få spredt en giveaway på :D

      Det var en god ide at skrive til folk med det samme, så er det nemt at finde vinderen i den sidste ende...


      Hmmm... det der kodeværk har jeg ikke set før nu, men det skal helt sikkert fjernes med det samme!!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...